با صنعتی شدن زندگی، آگاهی از اهمیت سلامت و زمان، جاروبرقی در هر خانه، کارگاه و محل کار به عنوان یک وسیله الکتریکی ضروری به حساب می آید و در حال حاضر یک کالای لوکس محسوب می شود و کالایی محسوب نمی شود. و نقش مهمی در نظافت دارد. اما این دستگاه محبوب چگونه کار می کند؟

دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند؟

جاروبرقی وسیله ای است که حاوی موتوری است که با برق روشن می شود و شروع به کار می کند. روی موتور جاروبرقی یک فن تعبیه شده است که موتور را به حرکت در می آورد و فشار هوای داخل جاروبرقی را کاهش می دهد و فشار منفی ایجاد می کند و در نتیجه فشار هوای خارجی هوای داخل را از طریق لوله به داخل لوله می راند. . جارو برقی. وقتی هوا وارد جاروبرقی می شود، گرد و غبار و کثیفی توسط یک فیلتر از هوا جدا شده و وارد محفظه مخصوص گرد و غبار می شود. به طور کلی یک نوع جاروبرقی شامل سه قسمت اصلی پمپ مکنده، فیلتر و مخزن می باشد. که در آن فیلترها نقش مهمی در تضمین کیفیت هوا و جلوگیری از بازگشت ذرات ریز به محیط دارند. پمپ مکنده جزء اصلی انواع جاروبرقی است که عملکرد و سرعت آن در کیفیت نظافت بسیار چشمگیر است. مخازن انواع جاروبرقی با توجه به محل استفاده متفاوت است. هر چه فضا بزرگتر باشد نیاز به جاروبرقی بیشتر می شود. اما این فقط عملکرد کلی جاروبرقی است. جاروبرقی ها به طور کلی به سه دسته جاروبرقی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شوند. در این مقاله در مورد جاروبرقی خانگی و انواع آن صحبت خواهیم کرد. شرکت های مختلف سازنده و طراحی جاروبرقی با استفاده از تکنولوژی های مختلف تنوع زیادی را برای این دستگاه به ارمغان آورده اند که در ادامه این مقاله از تعمیرات جاروبرقی بوش با آن ها بیشتر آشنا می شویم.


انواع جاروبرقی خانگی

لوازم خانگی پیشرو در دنیا با در نظر گرفتن فاکتورهایی مانند کارایی، قدرت، زیبایی و ... جاروبرقی تولید و طراحی می کنند که به طور کلی انواع جاروبرقی های خانگی را می توان به 5 گروه زیر تقسیم کرد:

جاروبرقی دستی

جاروبرقی چوبی

جاروبرقی عمودی

جاروبرقی سیلندر

ربات جاروبرقی

اما آنچه در نظر عموم مردم جاروبرقی محسوب می شود جاروبرقی استوانه ای (تختی) است که در این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

پاک کننده سیلندر (بیشتر)

جاروبرقی‌های استوانه‌ای همان جاروبرقی‌های قدیمی هستند که در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شوند و برای نظافت قسمت‌های مختلف خانه استفاده می‌شوند، شرکت‌های پیشرو لوازم خانگی روز به روز سعی در تولید و طراحی انواع جاروبرقی دارند. جاروبرقی های خواب برای قدرت مکش و سرعت متفاوت طراحی شده اند، شرکت های سازنده از تجهیزات مختلفی استفاده می کنند و فناوری های مختلفی را پیاده سازی می کنند. این نوع جاروبرقی ها معمولاً به صورت فشرده و جمع و جور طراحی می شوند تا به راحتی در هر خانه ای قرار بگیرند و افراد در هنگام خرید جاروبرقی نگران اشغال فضا نباشند. یک پاک کننده عمودی از یک قاب ساخته شده از پلاستیک یا فایبرگلاس، یک موتور، یک شلنگ، یک لوله جاروبرقی ساخته شده از فلز یا پلاستیک، یک کابل برق، یک پارو و یک سری مخازن مختلف و گرد و غبار تشکیل شده است. پاک کننده های دائمی را می توان بر اساس شکل ظاهری و نوع گرد و غبار به گروه های زیر تقسیم کرد:

یک کیسه تمیز

در این مدل جاروبرقی ها جایی برای قرار دادن کیسه گرد و غبار در بدنه دستگاه تعبیه شده است. جاروبرقی ها را می توان به دو گروه زیر تقسیم کرد.

* جاروبرقی های کیسه ای دائمی: این نوع جاروبرقی ها دارای کیسه گرد و غبار هستند و پس از هر بار پرکردن، تخلیه و شستشوی کیسه ضروری است. اگرچه این نوع کیسه مقرون به صرفه است اما برای افرادی که حساسیت دارند و به گرد و غبار حساس هستند توصیه نمی شود. زیرا هنگام تمیز کردن کیسه به ناچار مقداری گرد و غبار بلند می شود. به این نوع جاروبرقی ها جاروبرقی سطلی نیز می گویند.

* جاروبرقی کیسه ای یکبار مصرف: در این نوع جاروبرقی به دلیل از بین رفتن این نوع کیسه ها افراد کمتر با گرد و غبار تماس دارند. همچنین شرکت های صنعتی معمولا این نوع کیسه ها را به صورت چند لایه می سازند و هنگام دست زدن به دستگاه و تعویض کیسه مقدار کمی گرد و غبار از آن خارج می شود.

جاروبرقی بدون کیسه یا مخزن

در این مدل دیگر نیازی نیست هر بار کیسه گرد و غبار را عوض کنید. فقط بعد از پر شدن آن را خالی کنید و دوباره بگذارید.

هنگام خرید جاروبرقی به چه نکاتی توجه کنیم

امروزه نظافتچی ها نقش پررنگی در خانه دارند و با دست راست خانم های خانه دار در نظافت، لوازم جانبی آن ها می توانند کار را آسان کنند. از جمله نکاتی که باعث عملکرد خوب این دستگاه و افزایش کارایی آن می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: برای تعمیر چاروبرقی به خدمات پس از فروش بوش مراجعه نمایید.


تلسکوپ

امروزه در اکثر پاک کننده های داغ موجود در بازار، لوله های فولادی با قابلیت تنظیم ارتفاع طراحی شده اند و لوله ها را می توان روی هم تا کرد و بلندتر و کوتاهتر است و کار را برای کاربران پیشرفته مختلف آسان می کند.

نشانگر پر بودن مخزن

این چراغ نشانگر در جاروبرقی کیسه ای طراحی شده است که زمان تعویض کیسه را با کمک چراغ یا نوار روی دستگاه یادآوری می کند و همچنین باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.

چرخ ها

وجود 3 یا 4 چرخ در زیر بدنه دستگاه باعث مانور بیشتر آن می شود.

کنترل روی دسته

با کمک این روش می توانید به راحتی برق را تنظیم کرده و بدون خم شدن دستگاه را روشن کنید.

لوازم جانبی دستگاه

جاروبرقی با لوازم جانبی مختلف باعث افزایش کارایی دستگاه می شود و می توان از آن به نحو مطلوب تری استفاده کرد. دسته خاصی از مبلمان، چوب و سنگ، درزها و بازشوها یکی از موثرترین ابزار جاروبرقی است و در هنگام خرید بهتر است به تعداد و محدوده تیغه های دستگاه توجه شود.

فضای داخلی برای لوازم جانبی

در برخی جاروبرقی ها فضایی در داخل پاک کن وجود دارد که به شما امکان می دهد ابزارهای خارجی را مانند کیسه ابزار نگهداری کنید، به این معنی که رویه ها و ابزارهای بیشتری همیشه در دسترس هستند و به شما کمک می کند ابزارهای کوچک را گم نکنید.

از جمله مواردی که باید در نظر گرفته شود می توان به توان دستگاه، میزان صدای کم دستگاه، مصرف برق، وزن دستگاه، خدمات پس از فروش و قطعات دستگاه اشاره کرد که همگی امتیاز هستند. باید به دقت بررسی شود