نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با کابل شبکه

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که چاپگر را یکی از ابزارهای مهم برای کار خود می دانید، پس این مقاله برای شما نوشته شده است. با پیشرفت تکنولوژی و مدرن شدن چاپگرها، نصب و راه اندازی آنها نسبت به گذشته آسان شده است. با دانستن چند مرحله ساده می توانید مراحل اتصال چاپگر به کامپیوتر را به روش های مختلف و با توجه به برند و مدل دستگاه خود به صورت خودکار انجام دهید.

در این مقاله به نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از کابل شبکه پرداختیم و روش استاندارد این کار را به شما آموزش دادیم. با ما بمان

نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر با استفاده از کابل شبکه

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر از طریق کابل شبکه، بهتر است ابتدا چاپگر را از طریق این کابل به مودم یا روتر متصل کنید. اتصال با کابل معمولاً سریعتر از USB است و امکان دسترسی مستقیم به چاپگر را بدون نیاز به رایانه میانی فراهم می کند. قبل از هر اقدامی، ابتدا باید نرم افزار و درایورهای چاپگر لازم را روی رایانه شخصی خود نصب کنید. این نرم افزار و درایورها را می توانید از وب سایت شرکت چاپگر و از قسمت پشتیبانی سایت دانلود و نصب کنید.

برای اتصال چاپگر به کامپیوتر، با استفاده از کابل شبکه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- ابتدا یک سر کابل شبکه را به پورت پشت چاپگر و سر دیگر را به پورت شبکه مودم یا روتر خود وصل کنید.

2- از منوی ویندوز به تنظیمات و کنترل پنل دسترسی پیدا کنید.

مشاوره. مطمئن شوید که کامپیوتر و چاپگر به یک شبکه متصل هستند. زیرا اگر آنها به شبکه های مختلف متصل باشند، نمی توانید چاپگر را به رایانه خود اضافه کنید.

3- دستگاه را انتخاب کنید سپس Printer and Scanner را انتخاب کنید.

4- روی گزینه Add printer or scanner کلیک کنید. هنگامی که چاپگر خود را در لیست موجود یافتید، روی دکمه افزودن دستگاه کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر اضافه کنید

یک چاپگر اضافه کنید

اگر چاپگر خود را در چاپگرهای نمایش داده شده پیدا نکردید، باید آن را به صورت دستی اضافه کنید. برای انجام این کار، روی گزینه چاپگر که می خواهم در لیست نباشد کلیک کنید.

ناشر در لیست نیست.

سپس به گزینه ای به نام بلوتوث می رسید، یک چاپگر بی سیم قابل کشف در شبکه. این گزینه را انتخاب کرده و Next را بزنید. اگر چاپگر مورد نظر را مشاهده کردید، آن را انتخاب کرده و اضافه کنید.

چاپگرها را به صورت دستی اضافه کنید

اگر چاپگر خود را پیدا نکردید، می توانید از آدرس IP چاپگر خود استفاده کنید. برای یافتن این IP می توانید به منوی چاپگر رفته و با استفاده از گزینه هایی مانند "Network" یا گزینه network configuration آدرس IP دستگاه خود را از قسمت اصلی وارد کنید.

با جستجوی IP و انتخاب چاپگری که نمی‌خواهید در لیست باشد، دکمه Add Printer را با استفاده از آدرس TCP/IP یا نام میزبان فشار دهید و IP را وارد کنید.

یک چاپگر با آدرس IP اضافه کنید

اخرین حرف

اگر با چاپگر کار می کنید، باید بدانید که چگونه به راحتی و ایمن آن را به رایانه خود متصل کنید. در این مقاله سعی کردیم نحوه اتصال چاپگر به کامپیوتر و شبکه را بررسی کنیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد. اگر قصد خرید چاپگر مدرن با امکانات پیشرفته را دارید می توانید به سایت فروشگاه آوای فرهنگ آریا مراجعه کنید و با راهنمایی دوستان ما بهترین و ارزان ترین چاپگر بازار را انتخاب کنید.

مراجعه به ادامه مطلب: https://avafarhang.com/connect-printer-to-computer-via-network-cable/