میگرن یک بیماری شایع است که علائم مختلفی را ایجاد می کند، به ویژه سردرد ضربان دار در یک طرف سر. میگرن یک بیماری ژنتیکی و مزمن، مانند آسم یا دیابت است. پزشک براساس شدت علائم و تاریخچه بالینی شما، میزان مزاحمت حملات میگرن چشمی و بررسی عوامل دیگر تصمیم میگیرد که آیا این روش درمان برای شما مناسب است یا خیر؟ سردرد پیشانی معمولا به استرس یا تنش بیش از حد مرتبط است و میتوان آن را با استراحت، نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش آرامشبخش تسکین داد. بنابراین، او توصیه میکند که برای مدت طولانی زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و خاطرنشان میکند که استفاده از عینک آفتابی علائم میگرن مرتبط با عدم تحمل نور شدید خورشید را تسکین میدهد. شما ممکن است با مصرف داروهای OTC تسکین پیدا کنید. میگرن نوعی سردرد شدید است که از عواملی همچون تغییرات هورمونی، مصرف برخی مواد غذایی، اضطراب و تغییرات زیستمحیطی ناشی میشود.

مشخصا هر کسی نمی تواند این عمل جراحی را انجام دهد و حتما باید واجد برخی شرایط بود. این عمل حتما باید در بیمارستان های مجهز و فوق تخصصی انجام می شود و البته نوع بیمارستان به جراحی که انتخاب می کنید بستگی دارد. اینکه عملتان در کجا انجام می شود را حتما از پزشک جراح خود بپرسید زیرا می تواند در کیفیت عمل و هزینه های نهایی آن تاثیرگذار باشد. کسانی که قبل از شروع سردرد مجبور هستند به صورت پشت سر هم دستشویی بروند، احتمال اینکه درگیر اورای میگرنی باشند بسیار زیاد است. اگر نزدیک بین باشید یا جراحی کاتاراکت (آب مروارید) انجام داده باشید، به احتمال زیاد آنها را دارید. به عنوان مثال زمانی که واقعا شدت چاقی زیاد بوده و بیماری های همراه با آن زندگی را بر شخص غیرقابل تحمل کرده باشد می توان اقدام به جراحی لاغری کرد. وجود سروتونین بیش از حد یا خیلی کم در مغز می تواند بر سلامت جسمی و روانی تأثیر بگذارد. چنانچه هر عملی در شرایط نامناسب، بدون تجهیزات، بدون آمادگی، بدون جراح و کادر جراحی حرفه ای، بدون مراقبت های بعدی و از همه مهمتر بدون عمل به دستورالعمل ها توسط بیمار انجام شود امکان بروز عوارض و مرگ وجود دارد.

اگر این بیماری درمان نشود، امکان نابینایی وجود دارد. بهترین راه برای درمان میگرن چشمی، پیشگیری از آن است. زن مترجم و نمادی از قشر تحصیل کرده و فرهنگی جامعه را نشان می دهد که گرفتاری ها و دغدغه های زندگی او را از دخترش که در حال رسیدن به بلوغ است دور کرده است. همچنین زن نوعی حرکات وسواسی پیدا کرده که بازتولیدی از تنهایی و فشار های اجتماعی در وجودش است. این روش ایمن ترین و کم عارضه ترین روش جراحی است و کاملا با عمل معده باز متفاوت است. معمولا در بیمارستان هایی که عمل اسلیو معده در آن ها انجام می شود کاملا مجهز و مدرن هستند، و اتاق مراقبت های ویژه با تجهیزات مورد نیاز برای بیماران Sleeve در آن ها تعبیه شده است. در این اتاق تمام علائم حیاتی بیمار چک شده و پس از اینکه کاملا هوشیار شد به بخش منتق می شود. در این وضعیت پزشک به منظور تشخیص علت سردرد در پیشانی و چشم شروع به بررسی سوابق قبلی بیمار میکند، مثلا زمان دقیق آغاز سردرد را جویا میشود، یا اینکه توضیحاتی درباره حالت و روحیه بیمار پیش از شروع سردرد میخواهد. این یعنی ما به جای اینکه بگوییم دقیقا وزن مناسب برای عمل اسلیو معده چیست تاکیدمان بر روی شاخص توده بدنی مناسب برای عمل است.

با پوشاندن یک چشم و سپس چشم دیگر بیمار در می یابد که بیماری یک یا هر دو چشم را تحت تاثیر قرار داده است. ممکن است یک جراح در بیمارستان خصوصی عمل انجام دهد و یک جراح دیگر در بیمارستان های دولتی. اما ممکن است حالت تهوع و سایر علائم میگرن نیز داشته باشید. این عمل ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد اما برای شما چندان طول نخواهد کشید زیرا تنها کافیست یک جراح اسلیو پیدا کنید و در یک بازه زمانی کوتاه به لاغری و سلامتی برسید. این علائم به صورتی است که شخص سریعاً به یک اتاق تاریک پناه می برد. سردردهای میگرنی گاهی با علایمی مانند تهوع همراه هستند و توصیه همیشگی این است که در هنگام بروز سردرد میگرنی بیمار به داخل یک اتاق آرام و تاریک رفته و استراحت کند. از طرفی دیگر، دختر این پیرزن که اواخر میان سالی خود را می گذراند، کل زمان خود را به تامین مخارج خانواده می گذراند (روی آوردن زنان به مشاغل خانگی که تقابل بین حوزه ی عمومی و خانگی را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد اما معایبی همچون شکل نگرفتن هویت اجتماعی زنان در جامعه را در پی خود به همراه دارد.) و همچنین پسر خانواده که تمام دغدغه اش ایجاد رابطه با جنس مخالف و جستجوی امیال جنسی است.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت متخصص مغز و اعصاب در تهران.