بینایی‌شناس کیست؟

یک چشم پزشک متخصص در تشخیص و درمان بیماری های پزشکی و جراحی چشم انسان است. چشم انسان مستعد عفونت های میکروبی است. آب مروارید آب مروارید شما می توانید از حوادث و بیماری های مختلفی مانند سوراخ شدن قرنیه رنج ببرید. چشم پزشکان هم تخصص جراحی و هم تخصص پزشکی دارند زیرا چشم پزشکان جراحی چشم را نیز انجام می دهند.

اپتومتریست یا چشم پزشک

چشم پزشکی کودکان چیست؟

کدام شخصیت برای بیماری چشم خوب است؟

صفات چشمی مربوط به صفات MBTI

فلوشیپ چشم چیست؟ میدان های دید چیست؟

چشم پزشکی چیست؟

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم، پلک ها و مجاری اشکی می پردازد.

چشم پزشکی شاخه ای از پزشکی است که به آناتومی، فیزیولوژی و بیماری های چشم، پلک و مجرای اشکی می پردازد. یک چشم پزشک در تشخیص و درمان بیماری های پزشکی و جراحی چشم انسان مهارت دارد. چشم انسان ممکن است دچار حوادث و بیماری های مختلفی مانند عفونت میکروبی چشم، گلوکوم، آب مروارید، مژه، جداشدگی شبکیه و ... شود. از آنجایی که چشم پزشکان جراحی چشم را نیز انجام می دهند، این یک تخصص جراحی و پزشکی است.

با استفاده از دانش خود در مورد بیماری های چشمی، در صورت مشاهده هرگونه ناهنجاری (از جمله بیماری هایی مانند دیابت و فشار خون) باید فرد را به متخصصان مربوطه یا بهتر است بگوییم به چشم پزشک ارجاع دهید.

به طور کلی، کار شما تمام وقت است و کار پاره وقت نیز امکان پذیر است. محل کار شما نیز در مطب بیمارستان، مرکز بهداشت یا مطب خصوصی است.

یک چشم پزشک متخصص در درمان پزشکی و جراحی چشم و سیستم بینایی و همچنین پیشگیری از بیماری های چشمی و آسیب های چشمی است.

چشم انداز

چشم پزشک چه می کند؟

یک معاینه کامل چشم انجام دهید

معاینه و تشخیص ناهنجاری ها، آسیب ها و بیماری های چشمی

درمان بیماری ها و عیوب چشم یا درمان با کمک جراحی های مختلف.

راحت کردن بیماران و ارائه راهنمایی های تخصصی مورد نیاز

دانش و مهارت برای چشم پزشک ضروری است

استعداد درک علوم و ریاضیات

دقت و توجه به جزئیات

به روز باشید و در مورد آخرین فناوری ها و ابزارها بیاموزید

توانایی حفظ تمرکز روی کارهای متوالی

توانایی تفسیر دستورات و علائم کم و بیش

چند سال سابقه کار در چشم پزشکی؟

چشم پزشک چشم پزشکی است که چهار سال دوره کارشناسی، چهار سال دوره پزشکی، یک سال کارآموزی و سه سال یا بیشتر در رشته پزشکی و جراحی را گذرانده و در مراقبت از چشم تخصص دارد. چشم پزشک پزشکی است که دارای صلاحیت و مجوز برای تشخیص، درمان و مدیریت شرایطی است که بر چشم ها و سیستم بینایی تأثیر می گذارد.

چشم پزشک می تواند مراقبت های کامل چشمی شامل خدمات بینایی، معاینه چشم، مراقبت های چشمی، جراحی و تشخیص و درمان و بهبود عوارض بینایی ناشی از سایر بیماری ها مانند دیابت را ارائه دهد.

سابقه کار بینایی سنجی الزامی است

چشم پزشکان باید تجربه کافی داشته باشند. اپتومتریست ها یا چشم پزشکان با تجربه بیشتر می توانند بیماری ها و اختلالات چشمی را بهتر تشخیص دهند زیرا بیماران زیادی را معاینه کرده اند. یکی دیگر از مزیت های مراجعه به چشم پزشک مجرب این است که مطمئن هستیم قبلاً بارها چشم پزشکی و چشم پزشکی انجام داده اند. به یاد داشته باشید، بیماران هرگز فراموش نمی کنند که عملکرد ضعیف و خدمات ضعیف را تجربه می کنند.

همچنین، ممکن است فردی بخواهد در مورد معاینات پزشکی یا دوره های پزشکی که توسط چشم پزشک شرکت می کند، اطلاعات کسب کند. از آنجایی که چشم پزشکان در زمینه های تحقیقاتی و آموزشی فعالیت کرده اند، این پزشکان به خوبی از آخرین تکنیک های تشخیص و درمان بیماری های چشمی و مشکلات بینایی آگاه هستند.

خدمات ارائه شده توسط اپتومتریست

انتخاب چشم پزشکی که خدمات متنوعی ارائه می دهد بسیار کمک کننده است، البته باید چشم پزشک را بر اساس خدماتی که نیاز دارید انتخاب کنید. پزشکانی که خدمات محدودی ارائه می دهند اغلب می توانند خدمات تخصصی ارائه دهند یا برخی از بیماری ها مانند آب سیاه و آب مروارید را درمان کنند. شما باید بدانید که به کدام پزشک نیاز دارید و بر اساس نیاز خود چشم پزشک مناسب را انتخاب کنید.

مراجعه به منبع: https://payju.ir/content/لیست-پزشکان-متخصص-چشم-شیراز